druk met de eerste voorbereidingen - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Ingrid en Claudine - WaarBenJij.nu druk met de eerste voorbereidingen - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Ingrid en Claudine - WaarBenJij.nu

druk met de eerste voorbereidingen

Blijf op de hoogte en volg Ingrid en Claudine

08 Oktober 2013 | Nederland, Leiden

De eerste definitieve stapen zijn gezet! De data en de projecten liggen vast. Claudine en ik gaan eerst 2 weken werken en gaan daarbij op. medical outreach waarbij we gezondheidsvoorlichting geven aan kinderen en zo mogelijk werken in een ziekenhuis en of weeshuis. Voor de medical outreach gaan we naar afgelegen dorpen en zullen dan een hele dag weg zijn! Spannend!
Daarna gaan we 2 weken Engelse les geven aan kinderen van bergstamvolken in Vietnam. We kunnen dus nu de vluchten gaan boeken!
Dit is ons definitieve programma:

Programma Cambodja
2 weken vrijwilligerswerk 21 juli – 2 augustus: aankomst Siem Reap op zondag 20 juli

Programma Vietnam
2 weken vrijwilligerswerk 11 augustus – 23 augustus: aankomst Sapa op zondag 10 augustus

Nu de offerte afwachten van de vluchten. Hopelijk valt de prijs mee. we zijn er vroeg bij, dus moet lukken!

gr Ingrid

• 08 Oktober 2013 - 17:53

Rita :

Ook dit is al leuk toch ----
    En al je vaccinaties nog
    Je visum regelen

Week 3: reis van Cambodja naar Vietnam
Week 4 en 5: Sapa, Vietnam
Week 6: Bali

Beste familie en vrienden,

In juli en augustus 2014 zullen wij, Claudine Maas en Ingrid de Lijser, een reis gaan maken door Vietnam en Cambodja. Tijdens deze reis zullen we op verschillende plekken vrijwilligerswerk gaan doen. De reis zullen wij maken onder begeleiding van Travel Active, een reisorganisatie gespecialiseerd op vrijwilligerswerk (Travel Active). Door de jarenlange ervaring van Travel Active zullen zij ons goed kunnen begeleiden en er voor zorgen dat onze hulp zo goed mogelijk benut wordt.

Vanaf Schiphol zullen we naar Siem Reap in Cambodja vliegen en daar met het lokale openbaar vervoer naar Samraong riezen, ook wel de 'ondoordringbare jungle' genoemd. Samraong is een stad met ongeveer 34.000 inwoners. Door een langdurige burgeroorlog kent deze stad slechte infrastructuur en eenvoudige gasthuizen. In deze stad zullen wij 2 weken in gasthuizen verblijven en op verschillende gebieden de inwoners helpen. Zo zal Claudine les geven op een school en Ingrid assisteren in een ziekenhuis. Ook zullen er nog mogelijkheden zijn om te assisteren in een weeshuis en voorlichting te geven over gezondheid in hygiëne in verschillende dorpjes. Claudine hoopt door middel van Engels les te geven aan kinderen, deze kinderen een betere toekomst te bieden. Als kinderen van jongs af aan Engels meekrijgen en het op een latere leeftijd goed kunnen spreken, is de kans op een goede baan veel groter. Zo kunnen ze bijvoorbeeld in toerisme gaan werken. Ingrid zal in het ziekenhuis gaan werken en voorlichting geven in afgelegen dorpen.
Na ons bezoek aan Samraong zullen wij op eigen voet verder reizen naar onze volgende bestemming in Vietnam. Onderweg zullen we de hoogtepunten van zowel Cambodja en Vietnam bezoeken. We zullen in een week van Samraong naar Sapa backpacken.
In vietnam zullen wij verblijven in Sapa. Sapa is een stad in het noorden van Vietnam, op ongeveer 1600 meter hoogte. Door de afgelegen ligging is deze stad een toevluchtsoord geworden voor minderheidsgroeperingen in Vietnam. Ook hier zullen we verblijven in gasthuizen. Als vrijwilligers zullen we daar helpen in een onderwijsproject om kinderen Engels te leren.
Na ons verblijf in Sapa zullen we nog een week verblijven in Bali. Hier zullen we even tot rust komen na alle indrukken maar vooral even genieten.

Natuurlijk zijn we allebei hard aan het werk om deze reis te financieren, maar helaas is dit nog niet genoeg. Met deze brief zouden we jou willen vragen om je steentje bij te dragen en deze reis mogelijk te maken. Als tegen prestatie zullen we minimaal 1 keer per week een internetcafé opzoeken en onze ervaringen en prestaties op http://ingridenclaudine.waarbenjij.nu/zetten. Als je geïnteresseerd bent kun je het gewenste bedrag storten op 516.321.994 t.n.v IdeLijser in Oegstgeest onder omschrijving vrijwilligerswerk Azië. Wij zullen er dan voor zorgen dat je bijdrage nuttig wordt besteed en de bevolking van Samraong en Sapa dankbaar is.
We hopen je met deze brief genoeg te hebben geïnformeerd.

Bij voorbaat dank,

Claudine Maas en Ingrid de Lijser